maandag 7 september 2009

D66: onderzoek naar toekomst zwembad

bron: de Stentor – door Sander Grootendorst – woensdag 12 december 2007

Er zijn grote investeringen nodig om het Graaf Ottobad in Zutphen uit de financiƫle gevarenzone te krijgen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Daarom moet er op korte termijn een onderzoek komen naar de koers die het zwembad moet varen om de exploitatie weer op orde te krijgen. B en W moeten met een voorstel aan de gemeenteraad komen waarin staat hoe ze denken het bad 'voor de toekomst te behouden'.

Dit schrijft de fractie van D66 aan het college. De partij vraagt zich af of het college 'voldoende doordrongen is van zijn eigen verantwoordelijkheid' en vindt dat B en W een visie op de toekomst van het zwembad moeten presenteren. "Er is haast geboden, want er zijn nog steeds tekorten, ondanks het feit dat het zwembadbestuur en het management met man en macht werken aan verbetering", aldus fractievoorzitter Joan de Zwart.

Het onderzoek moet zich volgens D66 richten op de vraag welke mensen uit welk deel van de regio het Graaf Ottobad of een ander zwembad bezoeken, op de wensen van (potentiƫle) gebruikers van het zwembad, de noodzakelijke investeringen voor aanpassingen en renovatie van het bad, de meest gunstige beheersvorm en de beste marketingstrategie