maandag 7 september 2009

Zorgen over Regio

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Bron: de Stentor – door Sander Grootendorst –  woensdag 21 november 2007

Het provinciebestuur kan binnen een week een brief uit Zutphen verwachten waarin B en W hun zorg uitspreken over het slechte functioneren van de Regiotaxi en vragen om grotere alertheid. CDA, Stadspartij en D66 hadden aangedrongen op actie naar aanleiding van een artikel in de Stentor van maandag. "Het is te gek voor woorden dat we anno 2007 nog steeds met onaanvaardbaar lange wachttijden te maken hebben", zei Th. Engelen (CDA). Wethouder M. Schriks zei dat ze het artikel ook had gezien en bovendien langs andere weg op de hoogte was van klachten over de Regiotaxi.

Ze adviseert iedereen die een klacht heeft daarvan vooral melding te maken. "Wij kunnen die ook als gemeente in ontvangst nemen en doorsturen."

Sinds 1 januari is de provincie de instantie die het Regiotaxiwerk uitbesteedt; tot die tijd waren de gemeenten verantwoordelijk. "We kunnen dus alleen in het overleg met de provincie op de problemen wijzen. En dat doen we dan ook", zei Schriks nadat J. de Zwart (D66) had gevraagd welke 'machtsmiddelen' de gemeente in handen heeft. Maar het is de provincie die eventueel maatregelen tegen de taxivervoerders zelf kan uitvoeren, bijvoorbeeld in de vorm van boetes, aldus Schriks.