vrijdag 12 mei 2017

Masterclasses politieke vaardigheden

D66 nodigt experts uit om politiek talent uit Zutphen te stimuleren

Binnen korte tijd een volleerd politicus zijn: D66 Zutphen-Warnsveld biedt die kans! De raadsfractie organiseert twee masterclasses in juni, voor iedereen met (beginnende) interesse in de politiek. Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 spitsen de masterclasses zich toe op het sociaal-liberalisme (13 juni) en het werk als raadslid (25 juni). Er vindt een heuse raadssimulatie plaats, op een wel heel bijzondere plek: de raadszaal van Zutphen! De masterclasses vormen op deze manier een afwisselende training met onder andere kennisverdieping, debatvaardigheden en filosofie. Aanmelden en meer informatie: zutphen.d66.nl.

Raadslid voor een dag

Op 25 juni kunnen de deelnemers in drie lezingen/workshops kennis alles leren van gemeentepolitiek. Jan Engels spreekt over hoe je als raadslid je invloed kunt uitoefenen en Rachid El Hafi geeft de deelnemers debattraining. In de middag volgt het spektakelstuk van de masterclasses: in de Raadszaal van Zutphen wordt de kennis in de praktijk gebracht met een raadssimulatie, waarin deelnemers zelf ervaren hoe het is om raadslid te zijn. Lees meer over 25 juni.

Martijn Braber trapt op 13 juni de serie af met een lezing over het sociaal-liberalisme en de filosofieën achter de denkwijze van D66. Er wordt een sterke link gelegd met de lokale politiek, zoals de lokale uitvoering van de participatiewet en de plannen voor de op te richten stichting voor huishoudelijke hulp. Lees meer over 13 juni.

Ontwikkelen van talent
D66 heeft veel nieuwe leden erbij gekregen in korte tijd. We merken daarnaast als grote partij in onze gemeente dat er veel meer interesse is in de politiek’, aldus Ingrid Timmer, fractievoorzitter D66 Zutphen-Warnsveld. ‘Deze masterclasses zijn daarom niet alleen zeer welkom voor onze eigen potentiële raadsleden, maar voor iedereen die meer wil weten over de politiek.’

Locatie en tijd
D66 Zutphen-Warnsveld is verheugd met de het oude gemeentehuis als locatie voor de masterclasses op 25 juni, die van 09:00 – 16:30 uur plaatsvinden. De lezing op 13 juni vindt plaats in Warnsveld, op een nog nader te bepalen locatie, vanaf 19:30 uur. De toegang voor beide dagen is gratis.

Lees meer over 13 juni.

Lees meer over 25 juni.