zaterdag 4 april 2020

SAMEN KOMEN WE DEZE CRISIS DOOR

Van onze fractievoorzitter

Het coronavirus raakt ons allemaal, het zijn ongekende tijden. Het openbare leven is tot stilstand gekomen. Straten zijn leeg, scholen dicht, horeca gesloten en de gezellige familie- en vrienden ontmoetingen opgeschort. Niemand weet hoe lang deze situatie nog aanhoudt. Maar terwijl het openbare leven is ontwricht schieten we elkaar te hulp. Overal zie je mooie hartverwarmende initiatieven ontstaan, wij zorgen voor elkaar. Samen maken we onze samenleving. Samen komen we uit deze crisis maar het zal ons leven markeren.

De crisissituatie vraagt om een mate van politieke bescheidenheid, eensgezindheid en onverstoorbaar vertrouwen in de wetenschap. Het is nu alle hens aan dek voor de crisisorganisatie.

Zowel landelijk als op gemeentelijk niveau zijn belangrijke maatregelen genomen om de economie zo snel mogelijk weer te laten draaien. Noodloketten voor ondernemers en zzp’ers zorgen er hopelijk voor dat de schade die aanzienlijk zal zijn, zo beperkt mogelijk blijft.

Pas goed op jezelf en elkaar.

Yvonne ten Holder

Fractievoorzitter.

AANVRAAGTIJD VERKORTEN

De schriftelijke vragen die aan het College van B&W zijn gesteld om haast te maken met het verlenen van een uitkering aan zzp’ers zijn inmiddels beantwoord. Zie de Schriftelijke vragen die zijn gesteld door D66 en de antwoorden vanuit het college van burgemeester en wethouders.

De fractie is vanuit huis aan het werk en bereikbaar.