Carel Lammers

• 2010 – 2014 Forumlid
  • 2014 – 2018 Raadslid
  • 2018 – heden Fractie ondersteuner
  • Interessegebieden: WMO, ouderenbeleid, gezondheidszorg, sociale zaken en arbeidsmarkt, milieu en duurzaamheid, kunst en cultuur, natuur, economische zaken

We hebben in onze gemeente heel veel mensen die creatief en betrokken zijn. Daar moeten we gebruik van maken. Speciale aandacht is nodig voor onze jeugd. Opleiding en aansluitend een baan is heel belangrijk voor hun toekomst. Daar moeten we ons sterk voor maken en in investeren.

Een andere groep inwoners die ook extra aandacht vraagt zij on ze “oudere” inwoners voor hen verandert er heel veel. Verzorgingshuizen verdwijnen men moet langer zelfstandig blijven wonen. Alleen voor mensen die echt niet meer zelfstandig kunnen wonen is er een mogelijkheid voor opname. Men zal veel vaker een beroep moeten doen op familie, kennissen en zijn eigen omgeving. Dit vraagt om een cultuuromslag.

Ook duurzaamheid en milieu zal de nodige aandacht vragen. Door alle bezuinigingen heeft ook de kunst en cultuur het moeilijk in Zutphen. Dit vraagt om creatieve oplossingen! We moeten echt behouden wat we hebben. Ja, het wordt een moeilijke raadsperiode.

Ik wil me inzetten voor de bewoners van de gemeente Zutphen. Voor de Stad, het dorp en de wijken om in ieder geval te behouden wat we hebben zodat het voor alle inwoners goed is om hier te wonen.
Daar ga ik me voor inzetten.

Wonend te Zutphen (Zuidwijken), Gepensioneerd