Meer zichtbaarheid in de stad

De gemeente is er voor de inwoners. We willen dat inwoners en ondernemers goed en snel worden geholpen bijvoorbeeld met nieuwe vormen van dienstverlening door middel van technologische ontwikkelingen.
D66 is van mening dat bestuurders, politici en ambtenaren meer de buurten in moeten gaan om het maatschappelijke debat aan te gaan en noodzakelijke vernieuwingen te vinden. Niet alleen in de binnenstad, maar ook in Warnsveld, Leesten en de Hoven. Een sterk bestuur neemt beslissingen in het belang van haar inwoners, stapt over politieke tegenstellingen en gemeentegrenzen heen en legt verantwoording af.

• actieve Rekenkamercommissie en cultuurverandering als het gaat om controle en verantwoording van het College en Raad. Bijvoorbeeld het inwinnen van advies bij experts door raadsleden kan bijdragen aan een beter presterende overheid.
  • eventuele conflicten oplossen zonder juridische procedures, bijvoorbeeld door mediation; dit maakt de kans groter dat er een bevredigende oplossing wordt gevonden